Tömkörningsträning

Igår var jag och Sushi iväg på vår andra tömkörningsträning, jobbade mest på volt. Hon är stel som en planka i sidorna men slappnade av fint på slutet. Jag måste hjälpa henne genom att leda med innertömmen men fick inte till det något vidare igår. Hon känns inte så stel när jag rider, då går hon ofta i en stadig form i alla fall, men det är kanske min okunskap som ställer till det. När jag tänker efter så rider jag nog inte så mycket lösgörande, var ju ett bra tag sen jag tränade dressyr så jag minns knappt hur man rider i öppna, sluta och skänkelvikning *pinsamt*. Men om man inte erkänner sin okunskap och ber om hjälp så blir man ju heller aldrig bättre, med andra ord är det dags att börja träna dressyr också. Kruxet är bara att pengarna rinner iväg om man ska träna både hoppning, dressyr och tömkörning. Får lite panik över att jag inte har jobbat heltid det senaste men ska ringa runt lite i morgon och se om jag kan börja på något mer ställe.
En rund & go Sushi i somras med en grimaserande Jenny efter sig!

Jag har fått lära mig att gå från sidan nu när jag tömkör, är ju van att gå bakom hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0