Längdhopp

Min syster skulle iväg till ridhuset idag så jag passade på att ta med Sushi för att hoppa lite. Tränade på att känna lite avstånd med hjälp av två sockerbitshinder, mest för att jag ska få in känslan, och det gick fin fint. Hoppade sedan sockerbitarna över diagonalen och kom ner på räcket ur sväng, vilket gick hyfsat. Hon drar gärna lite till vänster över hindret om jag inte är noggarn med att styra, och så blev avsprånget lite långt ifrån som ni ser ;) I morgon ska vi ut och skritta, på lördag har jag & Julia bokat ridhuset för att träna bana, roligt!

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: Hehe ja, det lär ta sig! Min var verkligen vidrig från det att han var 3 månader tills han var 3 år. Jag bad alltid att få ha på honom täcke när vi var iväg på löshoppning eller så, haha. Så illa var det! Nu hade han sällan på sig täcken då, men jag ville verkligen inte visa honom. Men det är ju så, dom växer till sig :) Det är dock så himla kul att följa dom sådär!

Svar: Haha bra då känns det som att det finns hopp ;) Jo men verkligen, det är roligt att följa dem genom unghäståren och kunna forma dom som man vill!
Jenny Larsson

2013-03-15 @ 20:53:05
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0