Hackamore

(Min dator samarbetar inte så bilden får vara lite på sniskan)
Testade att rida med hack igår och det funkade, red dock bara lite på inhängnat område i fall hon skulle bli wild and crazy. I skritten var hon lika avslappnad som vanligt, i traven gick hon och slängde med huvudet och var allmänt missnöjd först men det släppte och så trallade hon på avslappnat och fint där med. Brallfia gjorde dock världens bocksprång från ingenstans så jag flög en halvmeter ovanför sadeln och tappade båda stigbyglar haha, som tur var stannade hon direkt efter, men det var nära att jag drattade av. Vågade inte galoppera igår just för att jag vet att hon håller inne på överskottsenergi, tar det i ridhuset på tisdag istället. Idag blir det inget ridet men ska ut en liten sväng i morgon. Har lånat Ellens cob hack men min syster köpte ett i full igår som jag tror kommer passa bättre.
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Vad duktig du är :) Vad jobbar du med egentligen?

Svar: Hemtjänsten för tillfället, inringning och vikariat :) Jag trivs men det är inget jag vill hålla på med för evigt men det är ett jobb i alla fall! Funderar på att dra till USA i höst i ett år så orkar inte lägga ner någon energi på att söka något nytt före det hihi
Jenny Larsson

2013-01-21 @ 10:36:43
URL: http://frejalindskog.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0