Fostrets utveckling

Googlade lite för att se på ett ungefär hur Sushis foster ser ut nu när hon har gått sju månader och hittade det här:
Sex månader: Längden är nu omkring 56 cm och vikten kan uppgå till 5,5 kg. Behåring syns över hela kroppen. Yttre könsdelar börjar framträda.
Åtta månader: Fostret intar en upprätt position. Manen och håret utmed ryggraden växer. Vikten har ökat till 16-19 kg. Längden uppgår till 70-75cm

källa
Om det här stämmer så befinner sig hennes foster någonstans i mellan dessa två faser, häftigt att se! Hoppas att allt fortsätter att gå bra och att det tittar ut en frisk liten krabat i början av maj

Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag har faktiskt skrivit 2 inlägg om Sushi i min blogg och även lagt ut en bild på henne när jag köpte henne då hon var 6 år gammal. :) Kansk kan vara roligt att se hur hon såg ut då. Krama om henne ifrån mig.



KramKram

2012-01-08 @ 00:05:35
URL: http://hallontuttar.blogg.se/
Postat av: Katarina

Under vår kurs i anatomi fick vi faktiskt se på en dissektion av dräktig livmoder hos både ko och svin. Lite häftigt att se så små foster, det gör man ju inte i normala fall :p

2012-01-08 @ 13:46:42
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: mikaela

Åker jag neråt kommer jag jätte gärna förbi och hälsar på Sushi någongång. Saknar henne otroligt mycket. :) Hoppas allt är bra med er? Kram

2012-01-09 @ 11:28:48
URL: http://hallontuttar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0