Busväder

Är med i Hööks fototävling på Facebook och skulle bli jätte glad om ni går in och röstar hihi, sök på Jenny Larsson för att hitta mitt bidrag. Tävlar med badbilden på mig & Sushi!

I förrgår gjorde jag och mamma ett ryck i gamla stallet, städade ur en massa & slängde, mockade ur allt, sopade spindelväv och tog ner lite grejer. Nu ska vi kalka så att det blir lite ljusare och så ska vi försöka att kitta fönstrena så att vi får i nya rutor. Nästa år ska vi göra om rännet då det inte är så bra längre, då ska vi höja till storhästhöjd i taket så kan jag få mig ett eget litet stall där nere. Om det nu blir så kommer det bli helfestligt ;)

Igår var vädret helt galet, det blåste storm och regnade, hagen liknar mer en sjö! Tog in Sushi och lade på henne en armefilt med halm under så att hon skulle få upp värmen och torka till. Damen hade trampat av sig en framsko och pappa erbjöd sig att slå på en ny. Lite nervöst tyckte jag, visst han har slått på tappskor på sina hästar men ändå, det såg bra ut när det var färdigt i alla fall. Klockan hann nästan bli nio innan han var klar men jag ville rida en sväng för att se om hon haltade. Gjorde iordning sadeln, utrustade oss med reflexer och martingal och gav oss ut i det kolsvarta busvädret. Hon skötte sig bra och gick rent, skönt skönt!

Skurade Sushis box igår men har halva kvar som jag får ta senare i veckan, blir stor skillnad :)

Tävla HÄR

Kommentarer
Postat av: Emelie Nordström

fin bild

2011-09-14 @ 19:50:24
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ska rösta på dig!! Ja visst är trönset snyggt :D

2011-09-14 @ 20:28:37
URL: http://showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0