Dag 16 - Dina stallkompisar


Fiona -98
Shetlandsponny
e. Flagg , u. Viola , ue. Carmito
Som ni säkert vet är hon min lilla körhäst som är född här, vi firar alltså 13 år ihop i år!


Sushi -99
Engelskt fullblod
e. Malvernico , u. Tadila , ue. Irish River
Som ni också säkert redan vet, min ridhäst som jag haft i snart ett år


Penny Hornline -99
Varmblodig travare
e. Sugarcane Hanover , u. Sussie Allen , ue. Allen Hanover
Min systers häst, tränar både dressyr & hoppning samt fälttävlan när det är säsong. Hon har haft henne ett år snart!


Pysen -99 (Mitten)
Fjordhäst
e. Priffe , u. Björkhems Omega , ue. Kämpagårdens Lavin
Mammas & pappas körhäst, går att köra i princip vad som helst med men just nu går han i pappas huggarvagn. Annars går han med i vårbruket (harvar, sår, ringvältar mm), sommaren (slår gräs, bindare, gräsklippare mm), höstbruket (plöjer, ska vara med på SM nu i år) och på vintern går han slädturer eller jobbar i skogen. Han är även inriden, jag red en del på honom när jag va mindre. Född här
O´Molly -04 (Vänster)
Fjordhäst
e. Mimer , Björkhems Omega , ue. Kämpagårdens Lavin
Delvis min systers häst och delvis mammas & pappas, för tillfället är det min syster som rider henne (dressyr). Hon har haft en strålbensfraktur i maj -09 så hon håller fortfarande på att sättas igång försiktigt fast har kommit långt. Även hon körs i flera principer och är född här
Bissy -06 (Höger)
Fjordhäst
e. Brynje , u. Björkhems Omega , ue. Kämpagårdens Lavin
Mammas & pappas körhäst, hon är ju ung än men har gått i de flesta olika redskap i måttlig mängd och har alltid skött sig exemplariskt! *pepper peppar*. Även hon är inriden och född här


Dora -06
Ardennerhäst
e. Tyr , u. Docka , ue. Pampas
Mammas & pappas körhäst som håller på att köras in, just nu är hon med pappa i skogen och lunnar (drar ihop stockar). Den gosigaste hästen vi har, kommer alltid och blåser en i ansiktet och myser när man kommer!


Saga -07
Ardennerhäst
e. Boss , u. Sorba , ue. Gasspard
Mammas & pappas körhäst som håller på att köras in, är super duktig och har aldrig haft några dumheter för sig! *pepper peppar* Världens lugnaste och har sån himla utstrålning, väldigt lik sin mamma. Dräktig så det kommer en liten bebis i början av juni, hon är född här

Min syster är fotograf till alla kort förutom det där hon hoppar själv!

Kommentarer
Postat av: fridan

det här inlägget behövde jag :D jag har ju aldrig rtiktigt förstått hur många hästar ni har :)



sv: ja jag är så nöjd :)

2011-02-14 @ 13:07:22
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Katarina

Åh vad mycket hästar, måste vara roligt med intresserade föräldrar :)

2011-02-14 @ 17:18:33
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Mikaela

15 februari idag :D Sushis födelsedag om jag inte minns fel. Krama om den vackraste ifrån mig :D kramkram

2011-02-15 @ 12:27:43
URL: http://hallontuttar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0