Utvärdering ULK steg 1

I går morse begav vi (jag, emelie & sandra) oss till Vara folkhögskola för ungdomsledarkurs steg ett. Det har vart en jätte rolig helg med massa intressanta föreläsningar och en massa massa mat!!!

På lördagen lyssnade vi på följande föreläsningar:
  • Göra och genomföra en aktivitet
  • Lära ut och kommunicrea med barn och ungdomar
  • Presentationsteknik
+ att vi fick fika massor och åt en hel massa mat. Vi fick även lite hemuppgifter till nästa träff, vi ska göra en presentation om vår klubb, starta en studiecirkel (ex. Vi i stallet) och hmm en sak till som jag inte kommer ihåg (och inte orkar gå och titta hehe)... På kvällen så gick vi och bowlade och åt tacobuffé, jätte trevligt! Det var även där jag Emelie & Hanna började prata med två mycket roliga & trevliga tjejer, Sara & Maria. Haha så mycket jag skrattade den kvällen har jag inte gjort på länge! Vi fick sova på skolan i sköna sängar och hyfsat fräscha rum, sov som en prinsessa!

På söndagen lyssnade vi på följande föreläsninga:
  • Ridsporten, en arena för alla
  • Att leda på ungas vis
  • Plats för både kropp och knopp
+ en massa fika och mat som dagen före. Även en något mindre mysig mattant som stod och grävde sig där bak när jag kom insmygandes i köket för att hämta vatten, sen fortsatte hon plocka i tallrikarna fast hon märkte att hon blev busted. Resten av dagen fick hon heta hemorrojdtanten, vilket bidrog till ännu mer skratt!

Helgen har vart väldigt bra och jag tycker att alla som får chansen ska gå denna kurs! En basgrej för att man ska kunna utbilda sig tll ex. ridlärare. Den kostar 5200/person egentligen men SISU och klubben sponsrar så det blir helt gratis för oss personligen. Det är även väldigt bra att ha med denna kurs i sitt CV när man söker jobb. Nästa tillfälle är 5-6 feburari, också i Vara, och det avslutande steget är på Strömsholm i april. Har blvit motiverad och inspirerad av denna kurs och vill göra lite grejer och sätta igång lite grejer så vi får se hehe!

Kommentarer
Postat av: Sara

sv: Tack så mycket! :D

2010-10-11 @ 12:35:12
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: fridan

kul med ungdomsledarkurs :)))



sv: jodå, hoppningen är liksom HANS stajlargrej! :P

2010-10-11 @ 16:23:48
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Lamia - Vinn ett täcke!

Sv: Haha jaa han ser verkligen "busted" ut! :D

2010-10-12 @ 13:48:24
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0