Träning 20/3-10

Igår var det träning, precision den här gången.
När vi kommer dit så visar det sig att hon som skulle köra före mig är en halv timma försenad (man kör 40 min) så när vi har börjat lasta av så kommer hon inkörandes i världens fart och bokstavligt sladdar när hon stannar. Kastar sig ur bilen och så säger tränaren att du kan ta det lugnt så kan jenny köra före dig var på hon säger att hon har bråttom för att hon ska börja jobba kl 18. Hon frågar inte ens om det går bra att hon kör på min tid utan tar det förgivet, vi hade också en tid att passa. Så hon fick köra en kvart där inne och sen fick jag också komma in så att vi körde ihop.
Det gick i alla fall hyfsat, hon var mycket piggare idag och hon galopperade till och med! Det var en bana uppställd och så körde vi den i lite olika svårighetsgrader. Men ja det gick bra :) Idag var det jobbigt för henne, hon har aldrig andats ansträngt på en träning förut men nu när man stannade så gjorde hon det + att hon blev svettig. Men ja det var en bra genomkörare.
Nu funderar jag dock på att helklippa henne... Hon har ju exem och det är många som har exemhästar som helklipper dom på våren så att all päls ska försvinna. Fiona har kvar vinterpäls nästan ända fram tills juni annars och runt maj/juni brukar hon börja få besvär av knotten så det kunde nog göra gott om all päls försvann. Plus att hon skulle bli lite piggare antagligen ;)
Dock så säger ju vissa att man inte ska klippa hästar efter nyår, vissa säger att det är en myt och andra inte. Vad tycker ni?


Tyvärr fick jag inte med någon kamera den här gången heller men istället får det bli en tävlingsbild från i somras :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

tackar :D

störande människa. hade ju varit bättre att hon skitit i den träningen när hon kommer så sent.

2010-03-21 @ 18:11:23
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: fridan

hih, var störtkul i ullared, du får ta en sväng dit du med!



störande med tjejen på träningen :/ suck!



och vad fiiin hon är fiona, på tävlingsbilden!



om hästen börjat fälla bör man ju inte klippa dom för det stör sommarpälssättningen...

2010-03-21 @ 20:28:13
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0