God kväll 8/3-10

Hej på er!
Började hästdagen med att köra Emma som ni kan läsa om i inlägget under. Mockade och fortsatte sedan med Fiona, körde henne vardagsrundan i trav & galopp + vovven springandes brevid. Sen göra klart i stallet och vidare upp till det stora stallet och fixa där och ta in alla hästarna.
Har fått en rolig kommentar:
Va kul att hitta någon som jobbar med sina shettisar. Jag har en tjej född 04 som jag försöker köra in. Men jag har fegat hela hösten, tömmkört, tömmkört och tömmkört. Men när jag läste din blogg så grävde vi fram en uråldrig (timmer)släde. Den drog hon som om hon aldrig gjort annat. Jag fegade bara en dag med den och gick och drog den brevid henne. Är så rädd att hon ska bli skrämd. Vill så klart ha en säker körhäst.

Jätte roligt att få sådana här kommentarer samt att veta att man faktsikt inspirerar någon där ute :) Till personen som har kommenterat så först och främst tack och så roligt att det går bra med din tös! Det är ju bättre att gå fram försiktigt än för fort i alla fall, jag önskar dig lycka till och det vore roligt om du uppdaterar med hur det går för er :)

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv. ja det är verkligen skit svårt, som sagt så brukar de bara klaga på att de får så ont i ryggen. Men som tur är har jag fått tag på en ung hovslagerska som ska komma :) Jag har aldrig skott mina utan verkar de bara, men kan verkligen förstå att de blir ännu svårare då!



ha de gott

2010-03-09 @ 18:53:10
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

sv2: GRATTIS! Gud så kul, ska ju också börja tävla och hoppas på minst lika fina priser ;)

Berättat på lördag om resultaten av mätningen, ska vi så kul att se!

2010-03-09 @ 19:31:32
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: fridan

kul att du inspirerar :) önskar jag också gör det :)



tack, gillade med skylten!

2010-03-09 @ 20:04:01
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Ja, absolut. Märker jag att de behöver skor när jag väl drar igång tävlandet (eller kanske innan?) så åker själkvklart skor på :) Dock bör nämnas att jag tävlade hoppning innan, och tävlade upp till LB utan vare sig skor eller broddar på min häst eftersom han klarade sig utmärkt utan. Så jag skor inte i onödan ;) (om de alltså visar att de klarar sig utan)



sv2: Jag har inte så mkt att säga om avel eftersom jag inte är insatt för 5öre. I nuläget väntar ju indi föl och jag har inte en blekaste aning om någonting i hennes "stam", har inte en aning om vad hon är korsad med eller något. hingsten har jag bättre koll på även om han ej har godkänd stam. Men jag tror de kommer bli ett kalas fint föl iaf :) fast saken hör också till att jag ej betäckte Indi, utan jag köpte henne dräcktig och jag tror inte att jag själv hade betäckt henne (inte endast pga stammen utan pga hennes beteende mot andra hästar) men jag fastnade för henne så då fick jag ju ta fölet också ;)

Men frågan gällande agilityn handlade inte alls om avel eller utställning, utan bara en uppvisning utav några hinder som vi dessvärre ej kunde göra då vi ej har stammade hästar och vi var endast välkomna om vi hade stammade hästar.



ha de gott

2010-03-10 @ 07:42:46
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0