Dagens ridpass 14-6-10

Woho dagens ridpass gick enligt planerna, lösgörande jobb i paddocken!

Började med att skritta ut henne, skrittade ner mot bron och där blev det ett himla liv... Hon total vägrade att gå över, började krånga säkert 50 m före men då backade jag henne 20 m mot bron vände och satte trav. Tog tvärstopp framför och sen stod vi där ett låååångt tag innan jag fick in backväxeln på henne och räcerbackade över. Sen så skulle jag vända hem henne precis efter bron men då gick inte det heller utan hon började krångla. Men till sist kom vi över och va på väg hemåt igen! Tror att hon håller på så här delvis för att hon är rädd att gå över men också för att jävlas lite... Ska försöka skjuta in mer broterapi så vi kommer över utan problem snart

Kom tillsist till paddocken och där gick hon super! Började med skrittarbete i 20 min, olika serpentiner, volter, volt i volten, dubbelslalom mm och hon gick jätte bra! Satte under sig fint och jobbade på.

Travarbetade sedan en kvart med samma övningar som i skritten. I slutet av traven så försökte jag lägga ner henne i en längre & lägre form och det gick faktiskt hyfsat!

Avslutade med några galoppvarv i varje varv, dels så gick hon så bra och dels så är paddocken för liten för att göra så mycket mer än att galoppa på en volt. Jag brukar kunna galoppera hela fyrkantsspåret men idag va det för blött & för långt gräs för att det skulle funka, vilket betyder att paddockskötsel står på schemat innan nästa pass där!


ska be syster fota lite nytt snart!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Sv. Tack :)



Woho, visst är dubbelslalom jättenyttigt! :D

2010-06-14 @ 20:41:35
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Låter kul =) Är du nöjd med henne?:D

2010-06-15 @ 18:55:35
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad fin bild =D

2010-06-16 @ 10:22:41
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0