Emma 28/2-10

Idag körde jag henne själv igen och släpade däcket men idag gick de inte lika bra... Vi körde på samma grusväg som vi brukar, en smal en som de är ute på landet. Helt plötsligt kommer det en bil som trycker sig förbi oss utan att jag hinner gå av vägen med henne. Jag hinner precis fram till henne men hon snor runt så fort bilen har kört förbi och trampar över ena linan så att den åker upp under magen på henne.  Hon blir rädd men jag lyckas få ifrån henne, tur att jag hade dom länkade linorna om bara är att kroka ur och inte läderlinorna som de är spänne på!
Ringde till mamma så hon och pappa kom och hjälpte mig att sätta för igen och så körde vi vidare men mamma på en sida och pappa på den andra, hon var ganska uppspelt och tyckte de va läskigt att svänga så att linorna låg emot. Men den sista biten hem så lugnade hon ner sig och gick hyfsat lugnt är jag vände henne.
Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt på dessa bilister, hur svårt ska de va att sakta av och stanna tills man kommit ur vägen?!!!! Tur för dom att dom gasade därifrån snabbt för annars hade dom fått med mig att göra...
Så nu måste jag jobba några extra dagar med däck & linor tills hon lugnar ner sig helt inna jag vill börja med lunningsbågen. Det är de som är så dumt att nu dummade hon ju sig inte utan blev skrämd av bilen först och trasslade till sig och uppfattar sen linorna som något läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0