Dag 1 - Presentera dig och dina hästar

Jag är 17 år (18 i mars, WIHO) och går andra året på omvårdnadsprogrammet. Bor på landet med en lillasyster, mamma & pappa, storbror bor i stan. Är ganska stängd som person, rastlös, rolig (om jag får säga det själv) och en riktigt pratkvarn med folk jag känner (jag bara pratar och pratar och pratar) . Gillar att åka tåg långt själv, har inga problem med att vara ensam. Haha låter som en ensamvarg men det är så skönt att bara vara och tänka, sen så gillar jag så klart att kompisar & folk runt omkring mig med. Fick min första shettis Viola (Fionas mamma) när jag var tre. Utöver hästarna så håller jag på med marsvin, ställer ut och avlar lite.


Fiona är min lilla klippa som föddes här när jag var fem, hon är undan Viola, efter Flagg och morfar är Carmito. Red henne när jag var mindre och sen började jag köra henne, de sista två-tre åren har vi börjat med lite skolkörning (dressyr, precision & maraton). När man kör ute hemma så är hon en riktig piggelin men på tävlingar blir hon en segis men det går hyfsat ändå. Som bäst har vi blivit placerade på tredje plats av 30 ekipage på dressyrmomentet på en tävling. Sen har vi knipit segrar i alla grenar på KM. Har även tävlat lite agility där vi har en del första plaster, min syster gjorde några starter i shettisgalopp & bruksridning på klubben när dom va mindre. Nu rids hon av mina kusnier ibland och är ute på ponnyridningar då & då. Hon är ganska speciell för att vara shettis då hon är kolsvart med vita strumpor, dom brukar allra oftast va skäckar om dom har strumpor!


Sushi är ett fullblodssto som jag köpte i april, hon är undan Tadila, efter Malvernico och morfar är Irish River. Jag tog tåget upp till Stockholm själv, blev hämtad av ägaren och åkte ut till Värmdö för att provrida. Trivdes bra med henne så en-två veckor efter möttes vi på halva vägen och hämtade hem henne. Har inte ridit henne så jätte mycket pga sadelproblem men nu är vi igång igen sen två månader tillbaka. Hon är hur snäll & lugn som helst och klok, många tror att fullblod är nervösa och far runt men det kan jag inte påstå att den här damen gör! Tanken är att vi ska komma igång och träna dressyr nu snart, reda ut det och sen börja med hoppning också. Hon blir 12 i februari, är utbildad LB/LB och tävlat hoppning LB.

Kommentarer
Postat av: Pixel

Oj du ser mycket äldre ut! Fina hästar. Min nästa häst blir en shettis, definitivt. Då har jag en dponny OCH en liten shettis. Perfekta kombon, en ridponny och en körponny.

2010-12-30 @ 15:56:06
URL: http://hejpixel.wordpress.com
Postat av: sara

sv: Låter mysigt! Bild på klänningen kommer imorgon! :)

2010-12-30 @ 21:50:27
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Katarina

2011-01-01 @ 21:52:58
Postat av: Joy

Jag har en Fullblods korsning och min moster har haft galoppörer och jag upplever fullblod som väldigt lugna och trevliga hästar :). Din häst ser riktigt trevlig ut, Bara en fråga vad fick du betala för en sån fin pärla?, och hur hög är hon?, kram Joy

2011-01-07 @ 00:31:01
URL: http://joyfylking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0