Tömkörning x 2

Idag så byggde jag en tömkörningsbana och började med Sushi. Hon är väldigt vinglig och vill inte riktigt gå igång när jag smackar men det blev lite bättre mot slutet. Hon klev på ordentligt över dom upphöjda cavalettibommarna och lullade på runt slalomen, något vingligt dock ;) Hennes vänstra bakeben är lite svullet, hon har lyckats få ett sår på insidan & ett på utsidan. Tvättade rent och la på lite penicilnsalva och hoppas på att svullnaden ska gå ner.

Sen hämtade jag in Fiona och gjorde samma sak med henne, hon är fortfarande barfota men de går bra i gräspaddocken. Det märktes att hon tyckte de va jätte kul, klev på som bara den. Det märks också att hon är välkörd, går som en klocka den lilla damen :) Hovis kommer och skor henne på tisdag så då vankas de igångsättning igen.
Den lilla lusen sprang ut direkt när jag släppte ut henne igår men då jagade jag in henne igen. Hon pep dock ut efter några minuter igen men då blev jag riktigt förbannad och jagade in henne med hjälp av ett longerspö, sprang och skrek och snärtade bakom henne så att hon sprang in illa kvickt. Sen dess har hon hållt sig!


Bild från förra sommaren, visst ser henne vänster (högra egentligen) hov helknasig ut?!! Haha dit klistrad typ

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej. Vet inte riktigt hur jag kan komma i kontakt med dej men försöker här...Behöver hjälp med en kanin och googlade lite o hittade ett inlägg från dej...Kan du höra av dej till mig vore jag glad! Fin blogg fö;)Jessica

2010-08-23 @ 08:45:15
Postat av: fridan

vad kul med tömkörning :) fiona är ju för söt!! kul att hon ska sättas igång igen :)



sv: TACK :)

2010-08-23 @ 12:29:47
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sicken söötis bild :D Hur gammal e fiona?:)

2010-08-23 @ 21:32:58
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag ska verkligen ta mig tid att leta upp lite bilder :)

2010-08-23 @ 22:23:28
URL: http://hallontuttar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0