FÖDELSEDAG

Idag fyller Fiona hela 12 år, vilket betyder att jag har haft 12 år med henne på exakten och hoppas på att få minst 12 år till :) Hon har fått en näve hästgodis + en massa pussar + kliande på favvostället och en massa mys.

Igår fick jag tag i en klippmaskin så nu är damen helklippt, blev ganska bra dock lite randigt på sina ställen.

Dagens körtur gick toppen! Körde runt Paviljongen idag igen och ökade galoppsträckan lite den här gången och hon galopperade på jätte bra. Hon bröt av två gånger men de va för att de skuttade upp råddjur. Hon kändes jätte fin verkligen! Började turen med framskrittning som vanligt och växlade sedan mellan trav & skritt (mest trav) tills vi kom fram till galoppsträckan. Galopperade den sträckan som jag hade tänkt och joggade sedan en bra bit och så en snabb galopp uppför en liten backe. Skrittade tills hon återfått andhämtningen och sen lite trav och en hel del galopp följt utan avskrittning. Underbar tur :)

Nästa lördag ska jag åka och titta på ett fullblodssto om inget går snett, jag håller alla tummar & tår jag har för att de ska bli av den här gången. Hoppas ganska mycket på den här hästen men försöker hålla förväntningarna nere för annars blir man så himla besviken! Ni får veta mer om henne efter om de blir något :)

Så här tjusig blev hon, dock står hon i nedförsbacke här & ser jätte tjock ut ;) Det ör mycket finare i verkligheten!

Kändes så himla lyxigt att sitta bakom en klippt ponny!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Var med och tävla om veckans blogg! Du vinner en intervju på bloggen och en bildlänk i menyn i 1 månad! :)

2010-04-16 @ 22:33:29
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: warnmark -vinn ett schabrak från Scapa

Sv; Jaa :)

2010-04-17 @ 11:41:13
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ja visst är hon! Kan inte tro att hon är 19 år, gamle damen :D



Himla härligt med en klippt ponny, skulle behöva klippa mina med känner jag... Är hår överallt + att den store blir smått galen vid fällningstider. Hoppas att det går bra med fullblodet, ska ni köpa henne isf? :D

2010-04-17 @ 16:00:05
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: emma

haha shit vilken söt ponny! dock är båda våra små ponnier väldigt rädda för rakapparaten och de behöver egentligen båda en klippning me ddem, och vågar inte ge dem lugnanade då de är så gamla, har du några tips ? :) den minsta bara stegrar sig emot en om man håller i henne, eller har henne uppbunden :)

2010-04-18 @ 12:36:47
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0