Vår första riktiga dressyrträning

Började hästdagen med att ploxka i ordning lite och tog sedan in Dodde. Borstade honom, klippte stubben, packade in allt i bilden & klädde på honom. Sen var det dags för lastning, han gick på inprincip direkt men kastade sig ur när vi skulle flytta intill mellanväggen. Så började om och hade nu mellanväggen fast som den skulle, gick på på tredje försöket eller något och stod sedan stilla där inne :) Jätte duktig var han idag och är dessutom en ängel att köra, märks inte att man har en häst i släpet.
När vi kom till Vartofta så tog vi ut honom (backade ur väldigt lugnt och fint) och så satte jag på skydd, sadlade osv. Sen fck vi vänta ett litet tag på att det skulle bli våran tid att rida. Lektionerna funkar för övrigt så att man rider en och en, går även att rida två & två.
Gick sedan in i ridhuset och pratade lite med Annica och så började jag skritta honom.
Idag jobbade vi ganska så mycket på volt och att ställa. Gjorde även serpentiner med ställa-räta ut osv. Gjorde små volter i violten, övergångar, öka & minska tempo.
Kändes bra men det sker ju inga undervek på en träning direkt och hon sa att denna var till lite för att se hur jag rider.
Konstaterat är att även denna sadel ligger kasst = i bakåtvikt = jag rider i stolsits = det är inte bra för hans rygg
Jag blir så trött, längtar till jag kan köpa en sadel!!!!!
Annica var en mkt bra tränare, förklarade bra så att man förstod och sa till direkt när man gjorde rätt & fel. Bara en massa tummar upp för henne :)
Frågade vad jag kunde öva hemma och hon sa det som vi jobbade med idag samt flytta sidled för lösgjordhet.
Gick på direkt på transporten när vi skulle åka hem :)
Var en massa mer jag skulle skriva men min hjärna är tom, finito
Film kommer kanske senare, just på tal om filmen. Det kändes bra idag men den känslan avtog när jag såg filmen :(
KEEP ON WORKING

När jag kom hem tog jag in honom, mockade, packade ur allt, tog in Fiona & borstade Dodde. Nu ska jag ut och ge han lusern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0