Galoppjobb

Idag red jag bort mot Lärka för att galoppjobba herrn lite. Började med att cantra hela vägen in, blev en del små avbrott när han tyckte att det blev för jobbigt (bröt av / ökade). Lyckades även stöta på en älg vilket händer oss titt som tätt men som tur var har han inte verkat älgrädd än. Red samma väg tillbaka då det är det enda som går och då låg han på lite mer. På vähen in gick han jätte fint men ut så var det liiite mer gas i honom. Men det gick hyfsat, skritta kan han ju dock inte när man har sammalde tyglar ;)
Red ut på ett gärde och galopperade lite på volten. I vänster varv sökte han sig neråt fint efter ett litet tag men kände dock inte om han arbetade med rggen för jag stod upp (ööh nej jag är inte så himla skillad). I höger så gick det inte lika bra men tillslsut så sänkte han sig lite.
Tråkigt att man aldrig har med någon som kan fota/filma när det går bra :(
Läääängtar till dressyrträningen som bara den!

Kommentarer
Postat av: JENNY

jag har gjort trycket på linnet själv (:

2009-09-16 @ 22:58:42
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Åh, tack så mycket! :D

2009-09-19 @ 09:25:59
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0