Tävling i Säve, lokal dressyr & precision 27/6

Ingen uppdatering alls pga att jag legat inne på sjukhuset och sen inte hunnit uppdatera!Men här kommer ett inlägg om tävlingen i alla fall =)

K kom och hämtade oss vid halv sju och sedan begav vi oss mot Säve, det tog lite över två timmar att åka fast då körde vi fel en gång. När vi kom fram så gick vi för att visa alla papper (licens, pass, vacc, mätintyg osv) & betala för boxplatsen som var 50 kr dyrare än vad jag hade fått reda på. En avgift som däremot blev slopad var vet. besiktningen, mycket konstigt med tanke på att enligt Jordbruksverket måste vi ha det så vi får väl se om tävlingen blir ogiltlig eller inte. Efter det så gick vi precisionsbanan som hade hyfsat lätt väg fast en del kluriga svängar.
Sen blev det till att ta ut Fiona för att göra irodning henne och sen vidare till funktionskontrollen.
Efter det körde vi upp lite och staratde sedan som 11 med dressyren först. Det kändes ur uselt, hon var seg och gick inte fram för mina hjälper & lyssnade knappt på något. Men domaren tyckte visst annorlunda! Vi lyckades knipa en tredje plats av 25 startande så det blev en överlycklig & stolt Jenny =)
Näst på tur var precisionen där jag gjorde bort mig totalt. Efter start stog port ett & arton brevdi varandra och jag var lite ur fokus så jag körde igenom port arton baklänges istället för port ett, så vi blev uteslutna. Man får ta det hela med en nypa salt och tro på att man lär sig av sina misstag!
Jag ställde ju upp borde inviduellt & i Vartoftas lag, laget kom tvåa av sex lag så alla gjorde bra ifrån sig idag =) Jätte roligt verkligen!
Det var ett nöjt ekipage som åkte hem med en gul & en blå rosett, en ljusstake & några erfarenhetr rikare!
Toppen dag helt enkelt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0