Ridtur med Emelie & Lovisa 26/7-09

Idag red jag bort till Emelie & Lovisa så red vi runt borta vid Gamlarp. Vi travade en del & galopperade, dock med långa skrittpauser med tanske på Dodde. Dom fick galoppera lite på ett fält och Dodde var ovanligt lugn men när jag ställde mig i lätt sits och släppte lite på honom började han sparka bakut och allt blev lite för roligt ;) Men han var ovanligt lugn idag föratt vara ute med andra hästar men det beror väl kanske på att hans kondis inte är på topp. Red Läkra hem sen och lät han galoppera lite där också och plockade ganska mycket med honom, stöd på ena tygeln och led & plock med den andra vilket ledde till att sänkte huvud & hals lite. Sista biten ställde jag mig upp och kortade galoppen lite och då gick han i en lägre & längre form den sista biten, keep on going! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0