Ridtur med Emelie & Brava

Idag red jag och Emelie bort och hoppade på hindren vi byggde igår, fast det blev en lång väg dit.
Först tänkte vi rida den vanliga vägen med då hade F freat av till sina kor som gick i hagen där så det sket sig.
Plan två blev att rida över torvmossevägen och över till travbaban hos B men det var ett as stort dike där som vi inte kom över fast vi letade jätte länge efter en övergång. Torvmmossvägen var as sur så på vägen tillbaka grggade Brava ner sig ordentligt och tappade ett bakskydd fast Emelie hittade det hittade det.
Plan tre blev att rida den skittråkiga långa asfaltsvägen men då kom vi rätt iaf =)
När vi väl kom fram till hindren hoppade vi lite & tog lite kort fast inga blev bra.. Det gick jätte bra & var en rolig toppentur :D
Haha på tillbaka vägen satt de två små ekorreungar (så söta så) på vägen som jag skulle hoppa av och ta kort på , den ena sprang iväg och den andra satt kvar fast jag bara var en meter ifrån eller någåt. Helt plötsligt börjar den springa mot mig så jag blev as skarj och trodde den skulle anfalla och sen sprang den vidare mellan benen på Brava men blev som tur va inte trampad. Men haha serisöt en liten snuttegullig ekorre och jag blev rädd ?! x]
Mkt bra dag! Jag och Eemlie släppte ihop hästarna och så ska vi sova över och ut på en tur i morgon med =)
Fina Brava med snett pannabnd & Emelie =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0