Framsteg med Dodde!

Idag blev det lite bomövningar med herrn som gick bättre än nånsin!!
Jag lade upp sex travbommar med ett avstånd på 1.10 som dock blev lite kort men han fixade det fin fint.
 Hade även fyra skrittbommar som det däremot var lite problem med, jag hade slut på bommar så jag använde hinderstöd med fasta fötter. Han fjantade sig och klev över foten och hoppade åt sidan och tillsist fastnade han med tömmen och drog iväg men stannade och lugnade sig fort, det hände två-tre gånger. Efter det så ledde kag han över och det gick bra och sen tömkörde jag över och det gick också bra.
Sen körde jag lite på volt och han var jätte duktig, gick i en lägre & längre form än han någonsin gjort förut =) Detta i trav då, sen började det regna och då sänkte han hals & huvud ännu mer för han ogillar regnet. Han jobbar inte med ryggen & bakbena ordenligt än men jag är jätte nöjd för det är ett stort framsteg för oss & han jobbade på lite bättre med bena idag!
Det är så himla roligt när det går bättre då får man verkligen motivation =)
Vi höll på i 50 min idag men då var det 10 min framskrittning ute & 10 min avskrittning ute men 30 min på banan och det verkar vara lagom för han !
Slänger med en bild som är från i vintras och gjorde en linje där han ungefär hade hals nu, med tanke på att han gick i en så låg form så blir det ju lite automatiskt att ryggen åker upp. Det är verkligen stor skilland på då & nu, ska försöka få med mig en fotograf i veckan så jag kan visa då & nu bilder.
Jag är så nöjd med honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0