Dålig uppdatering & veckoplanering

Usch vilken dålig uppdatering det har vart men med korta drag kan jag sammanfatta att jag har blivit sadellös igen & jag har anmält mig till körtävlingen i Vartofta den 1 augusti. Så nu blir det hårdträning med tanke på att det är maraton och att vi kan göra bättre ifrån oss på dressyren! Tänkte göra en liten veckoplanering för denna vecka som vi ska hålla hårt på för att få lite struktur:
Måndag: Intervall träna mellan skritt & trav, uppvärmning i skritt 10 min, trav 10 min, skritt 5 min och så rullar det på
Tisdag: Maratonträning, lägger upp några korsningar med bommar som vi tränar igenom i olika farter & svårighetsgrad
Onsdag: Lugn joggingtur
Torsdag: Lång travtur, börjar på tolarpsvägen och så runt pavilljongen
Fredag: Skrittrunda på två timmar
Lördag: Dressyrpass, öva framåtbjudning & ryggningar
Söndag: Vilodag
Detta ska hållas hårt på och i längsta längd inte ändras på så nu blir det till att offra tid så att vi är i toppform till tävlingen!

Läget med Dodde är tömkörningsarbete sex dagar i veckan för att bibehålla kondisen vi byggt upp, så här ser den ut:
Måndag: Arbete över bommar i skritt & trav på böjt & rakt spår
Tisdag: Skogstur med slalom och terrängträning
Onsdag: Lugn tur på grusvägarna med försök till lugn trav
Torsdag: Promenad med inslag utav jogg, fem min trav och tio minuter skritt, om jag orkar vill säga!
Fredag: Skrittrunda på två timmar
Lördag: Voltarbete med fokus på trampet & arbete med ryggen
Söndag: Vilodag
Detta ska också hållas hårt på med tanke på att han måste hållas igång då jag & Emelie har planerat in en långritt till K-storp innan skolstarten. Så jag hoppas på en sadel snart men vi ska ringa till BÅ Ö och höra om han har någon att låna oss , så vi kan bara hoppas på det bästa och göra det bästa av situvationen =)

Bilden är go fast den är suddig, och ja jag har byxor på mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0