Dodde på tömkörningstur

Idag har jag tömkört Dodde, var ett tag sen! Skrittade han runt Korsgårdsträdgård (cirka 3 km enligt eniro), först fick han skritta på lång töm i cirka 10 min och sen plockade jag upp honom. Han sökte sig neråt väldigt bra i början faktiskt =) Sen fastnade martingalen framme i tömmen (nästan vid bettringarna) och då så drogs han ju ner lite, upptäckte det inte förens efter ett tag! Så växlade jag lite mellan skritt på lång töm och mer samlat. Flyttade lite i sidled och det gör han jätte bra åt vänster men åt höger är det lite kämpigare. När det var cirka 10-15 minuter hem så lät jag han skritta på lång töm igen och då fick han en jätte bra skritt, alert och framåt =) Min duktiga grabb!


Dåligt skitg va han ju inte i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0