Skutt i ridhuset

Igår var jag på möte i ridhuset så passade på att hoppa lite med Ellen och Sofia efteråt. Bara tredje gången jag red henne på hacket och första gången jag galopperade på det, och alltså första gången jag hoppade på det. I skritten och traven kändes hon fin men sen i galoppen matade hon bara på, hon lade sig gärna ner i hacket och gasade på. När hon hade hoppat några språng blev hon ännu piggare så då tog det typ ett halv ridhusvarv innan jag fick stopp på henne haha.
 
Jag har lite dålig galopp mot hindrena ibland så då blir det att hon stannar upp lite före, en gång gjorde hon ett megahopp så det var väldigt nära att jag fick smaka ridhusbotten. Men om jag bara lade rätt tempo så kändes det mycket bättre, men jag blev nog lite feg igår också när det kändes som att jag inte hade full kontroll pga hacket. Jag måste jobba jätte mycket på min sits, den känns inte särskilt graciös, så får hålla mig på lite lägre höjder för att hitta ordentlig balans och flow. Så passet igår kändes lite sådär men kan samtidigt inte begära så mycket när det var första gången på hack för oss båda + att hon inte hade galopperat på en vecka haha. Vi ska eventuellt dit i morgon igen och skutta lite om jag inte jobbar.

Kommentarer
Postat av: Freja

Svar: Visst är den söt, haha! ;D

2013-01-23 @ 17:31:12
URL: http://frejalindskog.webblogg.se
Postat av: Katarina

Ni hittar nog snart tillbaka igen, och tänkt vad lätt allt kommer bli när du har bett igen (;

Svar: Jaa hon ska bara göra av med lite överskottsenergi ;) Förhoppningsvis haha!
Jenny Larsson

2013-01-24 @ 09:29:45
URL: http://teaaftereight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0