Rallybettan

Min snälla lillasyster följde med mig till ridhuset förut och hjälpte mig lite, vi jobbade en del över bommar. Damen skötte sig hyfsat, busade lite ibland och ville leka rallyhäst emellanåt. Min syster beordrade snett igenom i galopp med ett galoppombyte i slutet, shet pommes tänkte jag, men Sushi hade gjort det förut. Hon böt tre gånger på diagonalen utan att jag gjorde något haha, tokfia! Skritten och traven kändes jätte fin men hon blir lite väl stark i galoppen på hacket.
 
Nu blir det tyst här tills på måndag, i morgon jobbar jag och har fullt upp, torsdag till söndag är jag i Sälen. Om ni har Instagram kan ni följa mig där, jjennnyys, lämna gärna era konton, vill ha fler hästmänniskor att följa hihi ;)

Kommentarer
Postat av: mikaela

Det väcker så mycket gamla minnen när jag läser. Just detta med galopp ombyte, hon fick alltid rallyfart när man red snett igenom för hon visste exakt vad hon skulle göra. Hon kunde en gång i tiden galoppombyte varannat språng men det var svårt för hon fick såndan energi. ;) jag hatade att ha Sushi när vi skulle rida förvänd galopp, för ärligt talat har jag aldrig lyckats få henne att göra det. ;) Två envisa fruntimmer som kom ursinniga ut från ridhuset efteråt. haha.

Svar: Haha hon är för rolig :) Idag böt hon hej vilt när jag var ute och galopperade när hon tyckte att det blev lite väl roligt! Underbara häst
Jenny Larsson

2013-01-31 @ 00:53:26
URL: http://hallontuttar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0