Dagens ridpass 2/5-10

Idag tog jag det första riktiga ridpasset på Sushi tillsammans med min lillasyster och hennes nya häst + emelie & brava. Red en ganska lång runda, över en mil men i ganska lugnt tempo. Växlande underlag grus, asfalt, skogsväg, gärde mm och växlade gångarter ;)

Galopperade både först., mitten och sist och hon skötte sig super! Blev lite busig när hon skulle vara sist men lyssnar jätte bra! Så jäkla härlig känsla att sitta och galoppera i ett lugnt och fint tempo och känna glädjen genom min fina pålla.

Hoppade även några språng, lite olika skoghinder som dök upp på vägen, och de va så jäkla härligt!

Mötte traktorer, bilar, kor, får, höns mm men alla hästarna va stencoola!

Det här känns så jäkla bra!


Haha vi ser helt skeva ut

fina tösen

Kommentarer
Postat av: fridan

ja, jätteskönt att vi fått tillbaka den positiva känslan!



gud vad kul att det gick så bra denna turen med sushi!! du verkar ju ha hittat en toppenhäst :) vad har din syster för ny häst? :)

2010-05-02 @ 22:14:57
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken fin blogg du har!

Jag älskar också hästar <3 (Har ett Gotlandsruss)

Du får gärna börja läsa min blogg...

För jag kommer nog att läsa din då och då!

2010-05-03 @ 07:34:39
URL: http://sweetsarah.blogg.se/
Postat av: Lovisa

HUr kommer det sig att du ville just ha den rasen?:)

2010-05-05 @ 20:04:38
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Åh!!!!! hittade dig genom mikaela (förra ägaren som jag köpte henne av) gud vad roligt! hur går det? hur mår hon? har hon det bra? saknar henne massor men känns jättebra att hon är hos dig, skönt att det blev så rätt! ha det bra. pussa på henne från vår familj!

2010-05-06 @ 19:40:51
Postat av: jenny

SV Cassandra: Ja hon lyckades ju hitta hit! allt går jätte bra, är så nöjd så :) hon verkar trivas bra med sin stora fina hage & kompis! ni får väl komma och hälsa på i sommar, ska pussa henne så länge ;) ha det gott!

2010-05-06 @ 21:03:45
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0