Dagens körpass 10/2-09

Idag så äntligen blev det en körtur!! Ny vecka och nya tag :)
Hämtade henne i hagen och då va hon gosig (!! brukar hon inte va) , jag satte mig på huk hos henne och då stod hon och blåste mig i ansiktet en lång stund! tills jag pussade henne då övergick hon till gräset igen ;)
Körde en liten runda och skrittade & travade mest, galopperade lite också men i ett lugnt tempo. Kom och tänka på att det kanske är därför hon har blivit värre i munnen, att jag har "fläng" (snabb) galopperat henne mest och mja det är ju bra för kondisen men inte lika bra för lydnaden!
Hon va i alla fall riktigt lugn & fin idag, trodde hon skulle vara galen men icke!


Fiona i ponnygalopp för x-antal år sedan, hon vann över dom små smäckra shettisarna ;)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Sv. Jo, de som har vart på banan är ju vana vid ganska mycket.. Halvbloden idag är väl lite felavlade tycker jag, alla satsar på OS-vinnare men glömmer bort att de flesta hästköpare inte är proffsryttare..

2010-05-11 @ 22:39:11
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0