Torsdag 17/9-09

I torsdags red jag Dodde efter jag hade jobbat, började bli mörkt så red inte så länge. Hade satt upp lite slalom med hjälp av dunkar, en 8volt med en bomm i mitten (för galoppombyte) samt ett litet kryss och sen titthindret på 85 cm.
Började med att skritta fram ett tag, skrittade sen lite slalom & vid titthindret för det är ju så farligt ;)
Travade sedan fram lite, lite slalom efter ett tag och sen lite på 8volten i trav. Hoppade även det lilla krysset några gånger.
Skulle hoppa sen och det blev några stopp, inte lila många som förra gången dock, men när han hoppade så känndes det jätte bra :) Galopperade även lite på 8volten och han bytte jätte fint från höger till vänster men från vänster till höger var det lite kämpiagre. Varvade den övningen med ett hopp emellanåt.

Inplanerat är nu en utbildningshoppning den 8 oktober, funderar på att hoppa 80 & 90 men får se hur det blir.

Har fått klartecken igen om att köra igång Doddes pass och nu ska jag försöka skriva ihop ett brev till hingstägaren. Tanken är väl att hon ska lösa licens till hingsten nu tror jag, detta äör verkligen jätte rörigt men det ska gå!!


Kommentarer
Postat av: lisa welin

Vilken fin bild! :)

2009-09-20 @ 14:26:11
URL: http://griseknoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0