Min drömhäst!

Detta är ett bidrag till tävlingen på Stockholmsjennas blogg där man kan vinna fin fina priser! Så min drömhäst:

Hur ser den ut?: En kolsvart arabhingt med strimbläs (och kanske tom 4 vita strumpor) och lite storlek, gärna 160 minst (villet tyvärr är väldigt ovanligt), har ju en arab nu men jag måste ha en större häst. Men det är drömhäst eller hur ;) Ska vara reslig & snygg med bra gångarter. Inte för hingstig utan lätt hanterad fast ha en hingst resning & utstrålning. Tänk er den här godingen fast med mina önsketecken, yummi!!!

Har den någon speciell stam? Stammen är inte det viktigast men det är ju alltid roligt att ha en med en bra stam, gärna egyptiskt blod, och ha honom godkänd så att man kan ta emot ston för betäckning. Men för mig är temperamentet det viktigast men det är ju ett stort + om han dessutom har en bra stam, både exteriört- & meritmässigt.

Hur mycket kan den: Jag rider gärna in den själv eller köper en som är grundriden. Vi utvecklas tillsammans & jag utbildar den så att vi rider minst LAdressyr & 120 klasser i hoppning. Men jag vill inte ha en "maskin" häst som gör allt man ber om utan vill ha lite att jobba med. Och så ska han vara pigg & framåt med energi & bus!

Vad vi ska göra tillsammans: Vi ska göra allt tillsammans! Han ska gärna gå att köras utöver ridningen. Vi rider mysiga skogsturer som vi varvar med träningar & tävlingar. Och på sommaren tar vi badturer tillsammans i sjön, rider ihop med andra & bara har det gött! Vi ska gärna ha ett speciellt band mellan oss & självfallet ska vi trivas ihop och komma bra övenens.

En vacker dag så ska jag äga min drömhäst, inget är omöjligt!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

hej. det vore väldigt bra om du kunde maila mig med ditt bidrag eller skicka den via en kommentar då det annars blir svårt för mig när tävlingen avslutas. Kan hända att ditt bidrag glömms bort när jag inte ser den på mailen eller bloggen då det är där jag kollar när jag väljer ut de som vinner.

Kul att du ville vara med annars :D

2009-10-24 @ 21:35:14
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0