Hosta

Var ute på en super härlig långritt tidigare i veckan, jag & Sushi var ute i nästan tre timmar. Strålande värmande sol, underbara ridvägar och en glad häst, perfekt!
Något som är mindre härligt är att Sushi har börjat hosta lite, främst på morgonen, i fredags så sa pappa att hon hostade upp en gul slemklump stor som hans handflata. Ringde vetrinären och hon trodde att det var att hon var dammkänslig så blev beordrad att blötlägga höet och skritta henne i några veckor. Ska dock ringa och prata med henne i morgon igen och höra om jag inte kan rida lite hårdare, hon ger inte ett ljud ifrån sig när man rider.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Haha, skön bild! Usch, det där med hosta är lite bökigt tycker jag.. Längtar så tills man kan släppa ut hästarna helt och förhoppningsvis slippa sånna problem :)

Svar: Hihi ja, det är skönt att rulla sig när man är svettig ;) Ja det är inget vidare, hoppas att det går över snart så att vi kan fortsätta att träna, har inte tid att skritta i några veckor!
Jenny Larsson

2013-03-03 @ 19:36:46
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Postat av: Katarina

Sv. Nej det förstår jag verkligen, men förhoppningsvis kommer det inte behövas :) Vet att vi hade ute Daniel Kleen (equiterapet) när min gamla medryttarhäst var hostig (gick på kortison och var ändå inte bra, på Skara hittade de inget fel trots kamera i luftrören osv..) som gav oss någon örtmedicin och gjorde akupunktur - sen hostade inte den hästen mer!

Svar: Hostan lade sig väldigt fort men jag fortsätter att blöta höet för säkerhetsskull. När jag var på hoppträning i torsdags dammade ridhuset som bara den men hon gav inte ifrån sig en knyst så det är nog lugnt :)
Jenny Larsson

2013-03-03 @ 21:01:39
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Postat av: Freja

Svar: Nej, det är superdrygt när man inte ser tydligt var det sitter heller... :/ Men förhoppningsvis är han på banan snart igen!

Kan svara på din fråga om hästarna i ett inlägg, så har jag något att blogga om ;)

Oj oj shoppingförbud haha? ;D Vi har också en överfull garderob, men ändå så har man aldrig något att ta på sig... ;p Ja, den gör väl det. Vi har dock haft jätteskönt vårväder i flera dagar :)

Svar: Ja måste spara pengar till sommaren och USA ;) Man behöver inventera garderoben ibland för att upptäcka hur mycket man faktiskt har!
Jenny Larsson

2013-03-03 @ 21:16:25
URL: http://frejalindskog.webblogg.se
Postat av: Freja

Svar: Tack själv för frågan! ;) Kul med lite läsarfrågor ibland så man har något att skriva om :)

2013-03-04 @ 21:53:33
URL: http://frejalindskog.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0