Hoppträning

I torsdag var vi iväg på våran tredje hoppträning, det kändes riktigt bra! Jobbade lite med kombinationer och linjer, nyttigt för mig som glömmer av att styra haha. Vi avslutade med att hoppa en bana på 90-100 cm vilket kändes bra. När hon höjde upp fick jag lite höjdskräck först men Sushi är så snäll och skuttar runt, letar hinder, taxerar och hoppar av som hon ska, guldhästen! Jag ska bara komma ihåg att styra ordentligt, men det kommer väl det med. Har en film som jag ska försöka ladda upp, ha dock i åtanke när ni ser den att det är första gången jag hoppar bana på den höjden någonsin i mitt liv (och gångerna jag har hoppat en hel bana förut går att räkna på en hand haha). Min tränare Paula tykte att vi kunde ge oss ut på någon träningshoppning för att få lite rutin så att vi kan börja tävla snart så ska kika om jag hittar någon i närheten! I väntan på filmen får ni en suddig hoppbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0