Månskensritt och galoppträning

I fredags jobbade jag delad tur och hade ärende på stan mellan turerna så hann inte rida förens jag kom hem vid halv tio på kvällen. Det var fullmåne så det var riktigt ljust ute, månskenet var så starkt så att det blev tydliga skuggor av oss. Eftersom vi hade hoppträning dagen före så var vi bara ute och joggade en sväng på hacket. Melissa Horn i hörlurarna, en fin häst och månsken är en riktigt mysig kombination!
Igår red jag ut och galopptränade, det började med solnedgång och slutade med fullt månsken, mys! Damen skötte sig galant och rullade på i ett fint tempo, hon lyssnar väldigt fint på förhållningar som jag gör med mina knän när jag står i lättsits haha, kniper jag lite med knäna så saktar hon ner så fint så. Mycket uppskattad tur från oss båda!
 
Idag jobbar jag delad tur igen men ska hinna rida och greja lite nu emellan, idag hade jag tänkt att rida ut en sväng och träna lite tempoväxlingar på hacket. I morgon ska vi åka till ridhuset på tömkörningsträning, det är våran första så det ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0