Smack

Bevittnade en otäck olycka i ridhuset i lördags på inomhusterrängträningen. Det hade gått jätte bra i båda grupper, min systers häst gick bättre än vad han någonsin gjort förut. Precis i slutet blev han rädd för något när Malin satt och grejade med stiglädren och drog världens repa genom ridhuset, vejade till vänster, Malin flög in i sargen med huvudet före. Jag kastade mig ner från läktaren och ut på ridbanan, Malin ligger på mage med ben & armar åt alla möjliga håll, avtuppad.

Går inte förklara den känslan som fyller en när man ser sin syster ligga på backen livlös. Hon var som tur va inte livlös med hade svimmat av och tappat andan ordentligt. Hon började mummla efter ett tag men var helt groggy, eftersom hon drog med huvudet i sargen så får man ju tusen olika tankar om förlamning och grejer. Hon kunde dock röra händer och fötter, inget verkade vara brutet och ambulansen var på väg.

Dom lade henne i en stabiliseringsmadrass + stödkrage och for iväg till KSS. Inget var dock brutet eller skadat, en kraftig hjärnskakning och en tryckskada i vaden. Så det gick förhållandevis bra men det var nog bland det obehagligaste jag vart med om!

Keso

Kommentarer
Postat av: Malin & Keyson

Urrrrrg!!!

2012-03-19 @ 14:02:24
URL: http://malinwilliamss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0