Planering

Hittade denna veckoplanering när jag googlade lite:
Dag 1: Dressyr ca 30 min, effektivt & lösgörande arbete
Dag 2: Uteritt, klättring & galopparbete
Dag 3: Longering eller tömkörning
Dag 4: Lång skrittur på varierande underlag
Dag 5: Cavaletti eller hoppning i ca 30 min
Dag 6: Uteritt på varierat underlag i skritt & trav
Dag 7: Vila

Tänkte följa det nu i veckan, behöver lite struktur haha. Men med vissa små ändringar:

Fiona:
1:
Dressyr ca 30 min, tömkörning
2: Klättring med sulky samt skritt på varierat underlag
3: Annan aktivitet, kanske ridning eller skogskörning
4: Intervalljobb i galopp
5: Precisionsträning i skogen mellan träd
6: Dressyr ca 30 min med sulky
7: Vila

Kanske inte i just den ordningen men allt ska göras, det första dressyrpasset är avklarat.

Sushi:
1:
Dressyr ca 30 min
2: Klättring samt skritt på varierat underlag
3: Tömkörning
4: Intervalljobb i trav
5: Cavaletti i ca 30 min
6: Uteritt på varierat underlag
7: Vila

Nästa vecka googlar vi fram ett nytt schema!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken smart idé! Själv ska jag få en pensionerad ponny hyfsat startklar på 2,5 veckor, undra vad man har för schema för det? :p

2011-07-18 @ 21:17:33
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0