Dag 4 - Hur började mitt hästintresse

Ja hur började mitt hästintresse egentligen?! Fick ju Viola när jag var tre så ja jag antar väl att det var då. Vi hade redan hästar hemma och en av mammas bekants dotter hade en shettis och det ville jag med ha.

Så först Viola sen Fiona, Filur & Twist. Filur & Twist är också avkommor till Viola och dom sålde vi när dom va 2-3 år tror jag, ångrar det lite då någon av dom hade vart en perfekt parhäst till Fiona då dom var ganska lika.

Sen skumpade jag runt på mammas & pappas fjordningar några år.


Geisha
Efter det så hade jag & mina lillasyster ett litet halvblodssto (bara 148!) på foder, en välutbildad snäll dam som hade haft karriär inom fälttävlan. Hon hade dock problem med hälta visade det sig så hon stod väl här några månader men blev inte bättre så hon fick åka hem igen.

Sen så hittade jag Dodde på blocket, mamma tänkte att det är ofarligt att åka och titta på honom för han är arab och lär vara stirrig så det kommer inte bli något. Tji fick hon! Han var hur snäll som helst och kom till oss några veckor efter det. Det var dock mest en massa strul fast det gjorde inte mig så mycket, bara hans närvaro gav mig så mycket. Men vi kunde inte ha kvar honom eftersom jag inte kunde rida han så ägaren sålde honom i feb. 2010 ungefär så nu står han nere i Skåne.

Sen har vi Sushi och vi håller på att arbeta på våran historia!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hur många hästar har ni nu? Kan du inte fota lite i stallet och beskriva dem? :)

2011-01-10 @ 21:28:48
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0