Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra

Hoppar dag 13 tills jag fotat pållarna!

Det här är lite klurigt, hittade en uppsats som jag skrev i Svenska A kursen om vad ridningen ger mig men den va ganska så bred så jag försöker med något annat. Det som får mig att må bra med hästarna (inte bara själva ridningen) är ganska så svårt att sätta ord på. Dels så skänker det en himla massa glädje, trygghet, lugn, självkänsla och en massa massa mer. Man kan alltid gå till hästarna vare sig men är arg, ledsen eller glad. Dom struntar fullständigt i hur du ser ut och man kan bara vara.

Man lär sig att ta ansvar, att kämpa och man håller igång.

När man mår piss och träffar hästarna så blir allt lite lättare, det finns ingen bättre "mind blower" än en snabb galopp, när hästen blåser dig i ansiktet och man blir varm i hela kroppen och det bara känns kärlek, när hästen brallar och man bara sitter och garvar osv osv osv


Kommentarer
Postat av: fridan

håller med, håller med :)



sv: ihihi ja kalle kan va rätt tjuuusig :P

2011-02-08 @ 09:43:13
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Albin Loán

Fin bild. Jag tycker hästar är underliga djur, men fascinerande djur dock.



Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.



Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som sticker om jag släpper tyglarna, så att jag fick hålla bestämt, inte hårt i tyglarna.



Jag är allergisk och började nysa och vad händer? Jag tappar båda tyglarna och hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av men den fortsätter. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln i ungefär en minut då hästen slutar galoppera och är helt svettig, jag också. Hjärtat gick i 180 alltså.



Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!



Krams

Albin Loán

-----

P.S. Hoppas du diggar min musik D.S.

Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

2011-02-11 @ 13:02:53
URL: http://www.finest.se/albinloan
Postat av: Bonnie

Underbar bild!

2011-02-14 @ 11:51:25
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernillha Engström

Tjusig bild! Fantastiskt fint ljus :)

2011-02-16 @ 11:30:43
URL: http://www.stallw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0