Sushi 3 & 4 maj

I måndags red jag henne lite i paddocken, eller ja jag bärjade med att skritta ut. Det tog oss 10-15 min att komma över bron över kanalen. Hon blåvägrade att gå över och höll bara på att backa & bagga. Tillslut så backade jag henne över bron och då vände hon självmant efter halva och gick över :) Duktig pålla!

Sen så red jag lite i paddocken och travde över cavaletti och skuttade över nra små stockhinder, inte det lättaste att hoppa i en dressyrsadel!

I tisdags så red jag ut på henne själv. Efter cirka 100 m började hon med sitt backande igen men efter ett tag så backade jag henne förbi "faran" och sen så gick det bra. Gick genom den "läskiga" byn och red ner vid Rykeskogen. Klättade inne i härliga skogbackr där och klev över stock & sten! Mycket uppskattat :)
Tror att hon börjar backa och ha sig n'r hon ser något "farligt" eller så är det bara för att testa mig! Aja det går väl över :)

Idag blir det nog ingen ridning med tanke på US mötet!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud vad mysig blogg. xD

2010-05-05 @ 10:58:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: Tack så mycket =) De är så söta!!

2010-05-05 @ 17:09:09
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - ny tävling i bloggen!

SV: tack så mycket! :D

2010-05-05 @ 20:04:07
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: fridan

tror hon kommer sluta med sitt backande när hon märker att det inte hjälper, för du tar ju henne förbi där ändå. hade du däremot vänt och ridit hemåt hade hon ju "vunnit". så keep up the good work så löser det sig nog snart :)

2010-05-05 @ 22:39:14
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Mikaela Göthland

hejsan! mitt namn är mikaela göthland och är det svettfuxen Sushi (fullblods sto) född 1999 så måste jag få säga med lycka att det är en helt underbar häst. oj kanske ska presentera mig närmare, jag heter Mikaela Göthland och köpte denna häst när hon var 6 år gammal, sålde henne sedan till cassandra som jag antar att du köpt henne av. du har kommit över en helt underbar häst och jag skrattade när jag läste ditt inlägg, det låter som sushi och kan garantera att det låter som att hjon testar, ger man henne tillit och tid att lära känna henne så är hon helt underbar och gör allt. åh finns så mycket att berätta om denna underbara häst. sorry om jag är påhoppen men blev så lycklig av att hotta din blogg. här gärna av dig till mig om du känner för det. skulle vara underbart att få se eran framgång och jag berättar gärna allt jag vet om denna häst. mvh Mikaela Göthland

2010-05-06 @ 03:50:40
URL: http://hallontuttar.blogg.se/
Postat av: mikaela göthland

åh så roligt =) det är en bit att åka men har jag vägarna förbi någon gång så kommer jag gärna, jag bor ju typ i uppsala. adda gärna min msn så kan jag berätta om henne om du vill. "[email protected]" :)

2010-05-06 @ 16:07:09
URL: http://hallontuttar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0