Sulkyn

Innan tävlingssäsongen drar igång så ska sulkyn rustas upp igen, så här ser den ut nu:

Bild från i höstras/vintras

Detta ska göras:
  • Skaklerna ska kortas - cirka 20 cm uppskattar jag, detta för att det ska bli lättare och smidiagre att svänga, framförallt i maratonen
  • Sätet ska höjas - så att jag sitter högre helt enkelt, det ser snyggare ut och är praktiskt att kunna se hästen lite ovanifrån
  • Den ska målas i - syns inte på bilden men färgen har försvunnit på vissa ställen där utrustningen ligger mot, om man inte har en välputsad sulky kan man få kommentar om det på dressyrprotokollet...
  • Den ska oljas - brädorna ska oljas, nu är dom inte alls fina utan ser bara sletna ut
Hmm tror att det var allt, annars fyller jag på efterhand!

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Spännande att läsa vad du ska ändra med vagnen. Mina rockards måste jag också göra något åt, de ligger inte så bra med den nya selen :( Ska be min tränare om hjälp för jag kan ingenting om sådant, kan bara se att något är fel liksom :P



Ha en trevlig helg!

2010-03-19 @ 18:14:09
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Alice

Bra ni hittat en sele!Jag har en loksele hemma för ardenner/nordsvensk. lokorna är på max längd 70-80cm. lokorna/bossorna är i bra skick. dragläderna med men stelt läder fast inga sprickor el dyligt. Jag vill bara bli av med den så säg till om du är intresserad för evt ha en reservdelssele?!



Ang körtävlingar, Grönt kort för körning, är det samma gröna kort som gäller från Rspf i ridning? tänkt börja tävla lite smått med Göte!

2010-03-20 @ 16:10:34
URL: http://kruthuset.webblogg.se/
Postat av: Katarina

Sv. Haha, klart att det är första tanken :) Men fler borde faktiskt upptäcka hur roligt det är - därför jag är med i UngGalopp (;



Jo, det värsta med hästen är att inte ens ägarna kan hantera henne riktigt..

2010-03-29 @ 22:18:03
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0