Jobbet

Idag har jag kört Puppelina, vi körde till Axevall idag coh det va första gången för Nicole. Detta gjorde att det blev lite uppstissat + att det var hingtvisning och då mycket mer folk. Men det gick bra i alla fall, vi började med att släppa in dom i varsin box och packade ur allt. Sen gick vi en sväng med dom så NIcolan skulle lugna ner sig och så in i boxen igen och så sela, sätta för och iväg. Började med tre varv på skogsbanan, Nicole låg på som bara den och Puppelina skötte sig fint, lite seg ibland dock ;) Första varvet låg hon på ganska rejält med lugnande ner sig sen.
Efter dom tre varven körde vi två på unghästbanan där vi ökade tempot lite bitvis och sen ett varv på skogsbanan igen. Jag skrittade Puppelina sista biten så att dom skulle hinna få av Nicole innan jag kom, Puppelina skrittade lugnt och fint fast hon blev lämnad själv och en annan häst körde förbi. Duktig pålla :)
Det är skit roligt att vara inne och köra där! På måndag ska jag köra igen men då ska vi köra hemma. Jag skriver inte här varje gång jag kör heller eftersom när vi kör hemma så blir det några varv på banan och det är inte så intresseant kanske ;) Så det nämns ofta bara i God kväll trådar, om ni undrar alltså ;)


Em bild på Nicole i somras, nu har hon växt till sig och blvit lite smäckrare & ståtligare dock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0