God kväll 19/3-10

Fiona fick sin vilodag igår istället, tänkte struntat i att köra henne idag men tvingade mig ut. När man väl kommit ut så går allt lätt men det är lite motigt att gå ut ;) Körde vardagsrundan, idag var hon lite piggare så då galopperade jag henne endel. Hon gjorde en riktigt bra galoppfattning utaan att springa in i galoppen men dom andra två så sprang hon in lite. Hon fattade dock rätt galopp varje gång :) Och brände på som bara den på rakan, busfia!
Imorgon är det träning som gäller så ska gå ut och putsa av selen sen, sulkyn får jag tvätta av i morgon bitti. Ska jobba klockan 10 (wiho) och sen börjar träningen 16.15 så jag har gott om tid på mig i morgon.
Det enda som är kvar i kväll nu är som sagt sel puts och så ska jag ta in alla hästar själv, blöh det tar ett tag ;)




Bild från arkivet, ännu en sommarbild!

Kommentarer
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttare som satsar mot eliten. JUST NU, Tävling på bloggen, sponsrat av Hööks

sv: jo jo, men man använder ju inte sporrarna för att vara grym mot hästen, snarare tvärtom. Hellre en känslig häst med sporrar som man knappt behöver använda än en skänkeldöv som man har suttit och bankat på?

2010-03-19 @ 19:58:08
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Mickis

sv: Tack så mycket! :D

2010-03-20 @ 12:53:16
URL: http://majckis.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Höhö, hon var faktiskt den enda i vårt lag som fick fel i grunden... ;P Men ja, det är lite kul att hon gått över till vår klubb -Dock kan även en så rutinerad ryttare göra fel!



Tycker det var lite "roligt" för Flyinges lag hade ett supertoppat lag: Peter Eriksson, systrarna Holmén och Douglas, men dem kom bara på 6:e plats tror jag... :P

2010-03-20 @ 18:43:13
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0