Fiona 13/3-10

Idag blev det en lite längre väng med Fiona, började med att borsta damen riktigt ordentligt för att bli av med lite päls. Körde henne sedan en runda på 6-7 km kanske, travade på i ett lite snabbare tempo än jogg idag samt en del små galopper. Gjorde tre galoppfattningar och hon fattade rätt i alla, jag tar och lägger på spöet lite på den bogen som hon ska fatta på och det gick som en dans idag! Skulle sedan köra hennes favvo galopp väg men det visade sig vara ganska mkt snö där men jag körde ändå, skrittade bara och damen fick dra på ordentligt. Såg även två älgar 30 m bort som vägrade flytta sig, Fiona är älgrädd, men när jag hade tjoat en stund så gick dom undan som tur va. Sen satt jag och sjöng en påhittade älgsång ändå ut till vägen... Nu får bildbomben tala



Damens man börjar äntligen lägga sig, stubbade den jämn i höstas så nu sa den iaf växa ut jämn!



Hennes svans är så tjock & fin trots att hon har skubbat av en del som inte växt ut ordentligt, tänk vad fin den skulle vara helt utväxt!



Vovven fick såklart gå med



Rulla sig är skönt, haha



Haha :)

Kommentarer
Postat av: fridan

ooj. kan inte kalle få lite av den tjocka svansen ? :D:D



jo kalle fattar inte att han ska va gammal o förståndig :P han gillar mer bus-bus-bus!

2010-03-13 @ 19:32:37
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0