Emma 13/3-10

Idag skötte hon sig riktigt bra. Hon stod helt stilla när jag spände för, tog dock några små steg när jag klev på. När vi närmade oss grannen såg jag att deras hund var ute, en hund som är dum och jagar våra hästar ibland när vi går förbi, så jag klev av pch ledde henne förbi. Vovven gjorde inget idag som tur va så när i passerat så klev jag på igen och då stod hon stilla. Köre en volt när jag kommit ner för backen och den gick bra, lite ivrig men bra. Fortsatte att skritta och började sedan trava. Skrittade upp för en backe, gjorde halt och då blev hon lite otålig men idag hade jag med spöet så jag kunde peta på henne när hon började backa. Körde sedan en volt där också och den va med lite ivrig men bra. Travade på och gjorde några mer halter och två volter till. Den sista volten som jag gör hemma går hon jämt lugnt på nu för tiden, hon stod helt stilla när jag spände ifrån :)


En till bild från igår, här är damen dock på väg bakåt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0