Jobb

Idag har jag vart och kört travisar! Började med att köra Puppelina, tro fasen att jag möter min största skräck, älgar!!! Det stod två stora as cirka 20 m från banan men som tur va var inte Puppelina rädd för dom. Skrittade henne ett varv pch travade fem och sen in i stallet med henne.

Sen var det Nicoles tur och henne fick jag också köra, första gången jag kör henne själv och i trav tror jag. Hon var jätte duktig och lullade på fint, inte heller hon var rädd för älgarna. När jag var på andra travvarvet (körde ett skritt och tre trav) så tittar hon till på något och springer lite på snedden i en kurva, helt plötsligt går det upp en till älg bara 5-10 m ifrån oss men hon blir inte rädd som tur va. Sen kom det upp två till där. Herregud dom skrämmer ju skiten ur mig, tur att hästarna var så lugna...

Sen körde S Bamse och sen släppte vi ut Puppelina & Nicole och tog in Magnus.

Jag gjorde en del missar idag men får skylla på att det var så länge sen jag var där, dumma korkade missar! Aja får tänka lite mer nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0