God kväll 18/2-10

Idag blev ju hästdagen avslutad tidigt nästan ;)
Tänkte gått ut till stallet vid 8 i morse för att hinna med allt men kom inte ut förens vid 10, blir arg på lata mig... Detta gjorde att jag inte hann rida, tråkigt men jag kan ta honom i morgon istället.  Släppte ut Emma till fjordnigarna så att hon skulle slippa gå själv men dom nötterna jagade henne bar så jag fick ta in henne igen. Sen va de bara att spika up en nedertråd så att hon inte kunde krypa in till dom, de va lättare sagt ön gjort. Varenda spik j*vel var sne och stolparna stenhårda, efter tre kvart hade jag lyckats spika i pluppar i tre stolpar... Sen släppte jag ut den lilla damen och hon stannade snällt i hagen.
När de va klart så gjorde jag iordning Fiona för en körtur. Hon skötte sig jätte bra idag trots all blåst. Joggade mest men gjorde även ett galopparbete. Sen slängde jag ut henne till Emma och gullegrisarna stannade där hela dagen i sin hage :)
Smet in och åt och sen ut igen för att arbeta med Emma.
Sen vidare till S för att köra Puppelina, körde som vanligt ett varv i skritt + fem i trav, in och vila och samma iegn med Nicole i släp.
Hem och ta in hästarna för att de blåste så jäkligt, göra stallet och pussa på dom.
Nu ska jag bara ut och fylla vatten senare!
Hoppas ni haft en bra dag, vad har ni pysslat med?

Biiiiiffen

Kommentarer
Postat av: LOUISE SJÖGREN - Westernryttaren som satsar mot eliten! *JUST NU*; Tävling på bloggen, priser sponsrade av Hööks

sv: Vad bra att du tycker det! :)

2010-02-18 @ 19:30:41
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: Warnmark -Vinn strumpor från Equiline -bloggen för dig & din häst

Sv; Anette Christensen, då det är väl den som är mindre känd av dom men hon är ändå en utmanare till landslaget :)

2010-02-18 @ 20:33:03
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: linda - Ponnyryttare

sätter den sig så själv?=P

2010-02-19 @ 22:27:18
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: johanna

klockren bild;)

2010-02-20 @ 19:46:02
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0