God kväll 16/2-10

Hej på er!
Gick ut till stallet vid 9 tiden i morse och sen har de vart hästar för hela slanten. Började med att ta ut lilla Emma på en tur, gick in och värmde mig lite och sen körde jag Fiona. Efter jag hade släppt ut henne sen så tog jag in Dodde, vetten kom och gjorde en vet. besiktning på honom som han gick igenom utan anmärkningar :) Kastade i mig lite mat och blev sedan bortskjutsad till S för att köra Puppelina.
Körde som vanligt ett skritt varv och fem i trav, in och vila och sen köra ett likadant pass fast med Nicole i släp. Ska köra på torsdag nästa gång.
Hem och vila lite och sen ut i stallet igen. Tog in dom små shettis busarna som hade rymt och stod och tittade på kossorna och åt halm. Mockade & fodrade och plockade in Dodde. Tog ut Emma på gången och strök med ett grimskaft på bakbenen utan nämnvärd reaktion, det verkar bara vara när selen ligger på så ska testa i morgon igen fast med den på. Den lilla loppan är van att gå på lösdrift och tycker inte alls att de är roligt att stå i box, hon försöker gräva sig ut men de går inget vidare ;)
Sen smorde jag alla Doddes lädergrejer så att allt är klart tills i morgon, kan nog ge grejerna en omgång i morgon bitti också. Nu är de oklart om dom ens kommer i morgon och tittar.... Aja det återstår väl att se!
Hoppas ni haft en bra dag =)


Lite bättre bild på Emma (som hälsar på Bissy)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jo jag vet att dom gör det, så det får bli sista utvägen. ingen mack nära mig som hyr ut så måste åka en omväg i så fall för o hyra en :(



vad söt den lilla shettisen är!

2010-02-16 @ 22:31:48
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Warnmark -Vinn strumpor från Equiline -bloggen för dig & din häst

Sv; Tack för att du sa det :D

Fixade så nu går det att kommentera igen :)

2010-02-17 @ 15:25:32
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

oh vad kul med en shettisblogg! :D Trode jag var ensam, men nu är vi fler! wie!



Ha de gott

2010-02-17 @ 17:45:48
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Elin

Söt shettis, är hon din? :)

2010-02-17 @ 18:06:52
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0