Första arbetet med Emma

Nu har jag arbetat lite med Emma för första gången vilket gick bra :) Började med att promenera min & Fionas vardagsrunda och den sista kilometern hem så tömkörde jag henne. Hon var lite gnäggig i början men lugnade ner sig fort. Hon är ju stencool i alla fall, det stod en fleecemaskin och två stora containrar som vi va tvungan att gå emellan men de sket hon fullstnädigt i! Något hon däremot har svårt för är att stå stilla ;) Så de blir mycket halt träning tills hon lär sig att ptroo är stopp tills jag smackar igång henne! När jag tömkörde henne så lät jag tömmen åka ner lite längre ner på en sida och de tyckte hon va läskigt i början men sen gick det bra.

I kväll när jag tar in dom så ska jag göra lite linträning med henne så att hon vänjer sig vid att de är något som rör henne vid sidan!

Nu ska jag kila ut och köra Fiona, på återseende!


Kommentarer
Postat av: Carro

SV: Tycker du? Tack :)

2010-02-16 @ 11:50:46
URL: http://carolinajohanssons.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack! :)

Vilka sötisar!

2010-02-16 @ 12:42:10
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0