Emma 19/2-10

Idag skötte sig Emma toppen igen :) Idag tog jag en lina i var hand plus tömmen och körde henne själv med linorna för första gången. Inte en endaste reaktion! Hon snodde runt två gånger på vägen och ville vända hem men är man bara lugn och bestämd mot henne så gör hon som hon ska. Sen kom det en plogtraktor så då fick jag sammla ihop linorna & tömmen snabbt för att gå fram till henne, inte för att hon reagerade ett skit men man vet ju aldrig! Efter de så blev de lite trassel men hon stod stilla medans jag redde ut de. Fortsatte sedan samma runda som jag brukar köra, vardagsrundan på ca 3 km.
När vi hade ca 1 km hem såg jag en längskidåkare på håll plus att emelie & brava kom ridandes bakom oss så då plockade jag bort linorna, lika bra att sluta när de går bra så att de inte blir dumt. Emelie & brava kom ikapp oss efter ett tag, eller ja när Brava insåg att Emma inte var livsfarlig.
Emelie va på väg hem till mig för vi skulle rida ihop men vi kom på att hon hann rida hem och byta häst innan jag var klar så så fick de bli.
Kom hem med lilla Emma och släppte ut henne och Fiona i hagen!

Idag blir de ingen bild, måste fota lite i morgon igen!

Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-02-21 @ 22:53:55
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0