Emma 17/2-10

Idag tog jag ut tösen på en tömkörningstur, samma runda som igår. Övade lite halter & slalom, även att tömmen fick glida ner lite längre på rumpan.
Halterna är något vi behöver jobba på, hon gör bra halter men vill inte stå still längre än fem sekunder. Sen får hon för sig att börja gå sidled över vägen, skrapa med hoven osv. Så de blir väldigt mycket haltarbete, körhästens viktigast gångart ;)
Svängbarheten är toppen, hon är lyhörd och fin i munnen.
Tömmen på rumpan är något jag gör för att hon ska vänja sig vid att de är något där som åker upp och ner som linorna kommer göra sen. Hon tycker att de är lite läskigt i början men mot slutet gick de riktigt bra.
Förövrigt så försöker hon fortfarande riva stallet ;) Hon är somsagt van att gå på lösdrift och då är de inget roligt att stå i box, hittade blod på en av de översta brädorna i boxen och blev lite smått livrädd. Hittade dock såret och de va pyttelitet och blödde inte längre, hon varken ömmade eller haltade så de är bara ett litet skrubbsår. Hon har antagligen fått upp ena benet över där på något himla vänster... Får väl höja i morgon men då kommer hon ju kanppt se något så vi får se hur jag ska lösa de...
Dom två små prommenerar in till fjordningarna med jämna mellanrum men så fort jag kommer med luchhöet så piper dom in i sin hage. En undetråd ska fixas i morgon med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0