Dag 10 på igångsättningen!

Igår körde jag lillan som skötte sig bra förutom när jag skulle hämta henne i hagen,hon galopperade runt flera minuter med mig pulsandes efter i snön. Hon fick med sig biffarna också vilket gjorde det liiiite svårare att få tag i henne! Aja vi kom ut på den vanliga lilla rundan tillslut :) Travade lite mer än vad jag gjort tidigare men hon tycker inte de är ett dugg jobbigt.

Idag så var damen lättfångad men helt crazy ute! Tog med vovven idag så att hon låg i mitt knä med. Det börjar med att de kommer en liten hare på vägen som hon tittar till på, efter ett tag så tvärnitar hon och kör upp huvudet. När vi har skrittat ca 10 m så kommer det en bil bakom så jag börjar trava henne för att komma undan, då blir hon plötsligt rädd för ingenting (ovanligt?!) och sticker 90 grader ut på ett gärde där de såklart tar stopp. Hon lyckas pulsa sig upp tillslut och vi fortsätter. Sen är hon bara allmänt barnslig och det underlättar ju inte med tidernas klumpigaste tummvantar, en hund i knäet och ett länktäcke som blåser åt fanders. Sen går hon lugnt ända till harskrället dyker upp igen vilket resulterar i att hon sticker ut på ett gärde igen och kör fast ordentligt. Jag fick hoppa ur så lyckades hon ta sig upp. Då gav jag upp och tog vovven i ena handen och Fiona i den andra och gick så pass långt så att jag vågade släppa vovvsingen så att hon gick hem. Körde sen den sista biten hem och kom hem oskadda ;)

Haha får se hur morgondagens tur går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0