14-02-2010

Dagens körtur med Fiona var ganska fartfylld! Körde henne utan nosgrimma och då går de knappt ta i henne överhuvudtaget :( Så hon fick gå på ganska långa tömmar idag och bestämma tempot själv vilket resulterade i att hon tog sig friheten till den första galoppen på länge. De va så härligt att känna henne skjuta iväg och öka mer och mer med öronen rätt fram! Hon va riktigt framåt idag, den lilla loppan fyller hela mig med glädje.

Så fort väglaget blir bättre så ska vi åka ner med henne till Ylva Rubin så att hon får fixa till tänderna på henne igen, ohållbart att ha det så här...

Något roligt är att vi äntligen flyttat in i det sprillans nya stallet! Eller ja vi och vi, jag och mina två hästar får stå kvar i de gamla... Tråkigt med samtidigt så får jag ett helt stall för mig själv där jag kan göra som jag vill.

Något ännu roligare är att jag får tillökning i morgon, en liten shettis som ska köras in. Ska bli väldigt spännande!

Så from i morgon kväll så kommer mitt stall innehålla tre hästar, dock åker ju Dodde någon gång i veckan :( Ska komma en tjej från skåne och titta på honom på onsdag och hon tar med han direkt om de klickar. Så jag hoppas att hon är bra så att han får ett bra hem där han aktiveras & rids!


Kommentarer
Postat av: Warnmark -Vinn strumpor från Equiline -bloggen för dig & din häst

Sv; Tack :D

2010-02-14 @ 20:28:41
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Elin

åh vad roligt.. :D

Vad är det för sto då?

Nyfiken :)

2010-02-14 @ 20:44:25
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Elin

åh vad spännande med betäckning o grejer :D

Jo jag vet hur det är med att köpa häst o inte ha råd. Jag ska köpa häst tillsammans med min syster efter sommaren men tittar ju hela tiden på annonser.



Och just nu tycker jag MÅNGA hästar är annonserade till ett jäklans överpris. Iaf enligt mig.

Sen undrar dom varför dom inte får hästarna sålda.

Men så dyker de upp några klippor då o då som verkar bra trots billiga summor.



Är tankten att du ska behålla avkomman sen oxå?

2010-02-14 @ 22:43:03
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Är ute efter en häst som är allt mellan 1-3 år.. Bara den inte är inriden.. Helst en åring då jag vill vara med från början med nästa häst. :)



Sen ras spelar ingen roll mer eller mindre.. Hittar jag en bra kallblodstravare så köper jag den men hittar jag ett fullblod så köper jag den :)

Det enda jag inte vill ha är en varmblodig travar. Inte för att jag är emot dom, men inte min typ av häst riktigt. Däremot finns det riktigt fina sådana!



Men vill helst ha en hingst =)

Det är drömmen!

2010-02-14 @ 23:49:38
URL: http://karisma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0