vattenläcka i ridhuset


Så här fint va det när jag red i helgen!

Skulle på luciaövning i ridhuset igår och skulle ta med Sushi för att rida före, kollade inte på hemsidan före eftersom jag visste att det var bokningsfri dag. Kommer till ridhuset och öppnar dörren till stallet där det står och blåser några varmfläktar, dom målar väl tänkte jag och klev vidare till ridhuset. Möts utav att halva ridhuset är täckt av is och den andra halvan är stenhård. Får reda på att det har vart en vattenläcka i stallet som har gjort stor skada och tyckte jag hörde att det kan ta upp emot ett halvår innan det går att använda rishuset igen... Jätte tråkigt för klubben och alla berörda :(
Jag hade ju tänkt att börja träna framöver när damen fått bättre kondition men det kan jag ju glömma nu!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men nä fy :( jag lider verkligen med dem. Så fruktansvärt. :( :( :(

2010-12-03 @ 11:58:24
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Katarina

Åh, den där bilden sammanfattar varför man håller på med hästar! Sååå fin :)



Men fy för ridhuset, vet hur det är.. Ridhuset rasade förra vintern på ridklubben där jag lärde mig rida, och en häst dog.. :/

2010-12-09 @ 14:05:55
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Stall W

Men jösses vilken otur!!! Hoppas försäkringen täcker vattenskadan.

Vilket ridhus handlar det om?

2010-12-26 @ 08:51:45
URL: http://www.stallw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0